15 Kasım 2014 Cumartesi

İnsan ve İnsanlığa Dair ''Serenad''

                                      
                                       Zülfü Livaneli'nin romanına da konu olmuş o ünlü beste...

Bugüne kadar okuduğum kitaplardan beni en çok etkileyenlerin arasında. Kitap 2001 yılının soğuk bir şubat akşamı başlıyor. İstanbul Üniversitesi'nde halkla ilişkiler görevi yapan Maya Duran ABD'den gelen alman asıllı Profesör Maximilian Wagner'i karşılamaya gider. 1930'lu yıllarda İstanbul Üniversitesi'nde hocalık yapmış profesörün isteği üzerine Maya ve profesör Şile'ye giderler. Böylece Maya dokunaklı bir aşk hikayesine karışmakla kalmaz kendi ailesi hakkında da sırlara erişir. Serenad 60 yıllık bir aşk hikayesini işlerken diğer yandan da herkesin bildiği Yahudi Soykırımı ya da Mavi Alay'ı ele alıyor. Bu soykırımlar da ve her ayaklanma ya da soykırımda olduğu gibi hep insanın yaralandığını anlatan çok etkileyici bir hikaye. Hikaye de insanları ırk ayrımı yapmaksızın sadece insan oldukları için değer vermen gerektiğini anlıyorsun. İnsanlar ister Yahudi olsun ister Hıristiyan olsun ister de Türk. Sadece insana insan olarak bakmanı gerektiren bir hikaye. Kitabı okurken sanki kitabın içindeymişim gibiydim. Bazı yerlerinde bu kadar da olmaz dedim. Anlattığı hikayeyi o kadar iyi anlatmış ki bazı yerlerde gözümdeki yaşları tutamadım. Bazen çok sinirlendim. Böyle olmamalıydı, böyle olamaz dedim. Bazen çok şaşırdım, çok merak ettim. Kitap bittikten sonra araştırma yaptım. Ve kitaptaki yaşananların gerçek olduğunu öğrenmem daha da üzülmeme neden oldu. Yakın geçmişimizde olan bir tarihi gerçekliği bir aşk çevresinde çok güzel kurgulamış. Profesörün çektiği acıyı çok derin bir şekilde yansıtmış. Okurken sanki profesörün acısını hissediyordum.Okurken bir çok şeyi yeniden düşünmeye ve sorgulamaya başlıyorsunuz. Hiç sıkılmadan okuyacağınız bir kitap. Özellikle tarih sevenlerin. Herkesin okumasını tavsiye ederim. İnsana çok şey katıyor. Ben ilk başlarda bir kaç kez başlayıp sıkılıp bırakmıştım. Ama daha sonra sonuna kadar okumaya karar verdim. İyi ki de okumuşum. İnsana çok farklı bakış açıları kazandırıyor. Olaylara daha farklı bakmaya başlıyorsunuz. Okumayanlara tavsiye ederim. Şimdiden herkese iyi okumalar.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder