15 Kasım 2014 Cumartesi

Ben Bir Kütüphaneciyim

 
Merhaba arkadaşlar ben Bilgi ve Belge Yönetimi öğrencisiyim. Benim bölümüm Hacettepe'de ve 2 senelik değil 5 senelik. Hacettepe deyince tıp mı diyen teyzeler, amcalar hayır ben bir kütüphaneciyim. Ama sizin bildiğiniz gibi sabahtan akşama kadar oturan raflara kitap yerleştiren bir kütüphaneci değil. Bütün meslek dallarına araştırma konusunda yardım edebilmek için her bilgiden haberdar olmak zorunda olan, bütün türkçe ve ingilizce veri tabanlarını bilmek zorunda olan, teknoloji ile yakından ilgili, kütüphane kullanıcılarını her yönden bilinçlendirmek için kütüphanede çeşitli faaliyetler düzenleyen, ve tabi ki kitapları çok seven bir kütüphaneciyim. Ben sadece bir kütüphaneci de değilim. Bir bilgi uzmanı, bilgi danışmanı, bir programcı, eleştirmen ve daha fazlası... Bilginin olduğu her yerde ben varım. Yeri geldiğinde kütüphanesi için bir temizlikçi de olurum bir müdür de olurum. Ben bilgileri bir düzene sokarım, doğru şekilde kullanmayı bilirim, bilgiyi sunmayı ve korumayı da ben bilirim. Eski bir binadan tekrardan bir bilgi yuvası yapmayı da ben bilirim. Bilgi benim için vazgeçilmezdir. Bir kitapta, bir kütüphanede, internette bilgi nerde olursa olsun onu düzenlemek, sistemleri kurmak, insanlara sağlamak, onu korumak benim işim. ''Her kütüphane bir cezaevi kapatır.'' diyorum ve mesleğimle gurur duyuyorum.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder